Letiště Praha otevírá pro cestující novou relax zónu

 Letiště Praha čeká v létě další nárůst počtu cestujících. Otevírá pro ně novou relax zónu

foto zona 3

Vedle relaxační zóny otevřelo Letiště Praha také speciální průchod bezpečnostní kontrolou pro rodiny s dětmi.


Polovina Čechů si při cestování vystačí s příručním zavazadlem zdarma a dvě třetiny dotázaných alespoň občas zatleskají pilotům po přistání.

IMG 0003
Letiště Praha očekává v hlavní letní sezóně více než 5% nárůst počtu odbavených cestujících. Odbaví více zahraničních turistů, ale také Čechů letících na dovolenou. Podle výsledků průzkumu banky ING „Češi a létání“ létají Češi nejčastěji právě na dovolenou, méně často využívají letecké dopravy k návštěvám rodiny či přátel a v rámci pracovních povinností. Polovině Čechů nedělá problém cestovat pouze s příručním zavazadlem, za které nemusí doplácet, a 65 % alespoň občas po přistání zatleská pilotům. Více než 90 % cestujících přichází na letiště již 2–3 hodiny před odletem a polovina využívá odpočinkové zóny. Čtvrtina z nich ale uvádí, že počet míst k odpočinku je na letištích nedostatečný. I to ukázal průzkum „Češi a létání“, který si nechala zpracovat banka ING. Reakcí na posledně zmíněný výsledek průzkumu může být nová relax zóna, kterou na Terminálu 2 Letiště Václava Havla Praha otevírá Letiště Praha ve spolupráci s ING.

upIMG 0738 2

Štědrý šek od ING Česká republika pro nadaci Terezy Maxové


Tereza Maxová, patronka Nadace Terezy Maxové dětem převzala sponzorský dar od ING ve výši 600 000 Kč pro Teribear.


Nová relax zóna je volně přístupná všem cestujícím, kteří odlétají z Terminálu 2, zdarma. „Praha se tak vedle Amsterdamu či Luxemburgu řadí mezi významná letiště, kde ING zpříjemňuje cestujícím cestování. Průzkum, který jsme si nechali udělat, nám ukázal, že zónu se chystají využít přibližně dvě třetiny cestujících,“ uvádí Isold Heemstra, šéf ING Česká republika. Vedle moderního designu, silné Wi-Fi, možnosti dobít si telefon či tablet a obří info LED obrazovky se zajímavostmi o destinacích cestující jistě ocení i pohodlné sedačky a možnost volby mezi klidovou, rodinnou nebo pracovní zónou. K dispozici zde mají i knihy v několika jazycích.
Letiště Praha se během letní sezóny dostane na vrchol své kapacity odbavených cestujících. „Letiště Praha zaznamenává v posledních letech rekordní nárůsty v počtu cestujících. Ani letošní rok by neměl být výjimkou. Nicméně, také v provozně velmi silném období přicházíme s novými službami a produkty, které zajistí komfort cestujících. Jedním z takových projektů je nová relax zóna na Terminálu 2 s kapacitou až sto cestujících, kterou jsme otevřeli ve spolupráci se společností JCDecaux a bankou ING,“ říká Jiří Petržilka, výkonný ředitel pro neletecký obchod Letiště Praha.

letisteknihy
Podle průzkumu ING polovina cestujících využívá relax zóny na letištích. Sledováním filmů a surfováním na internetu nebo čtením se při čekání na odlet zabavují častěji muži a mladí do 29 let. Ti čekání využívají také k relaxaci a spánku. Většina cestujících se na letiště dostavuje doporučované 2 až 3 hodiny před odletem.

IMG 0012

Relaxační zóna myslí i na děti


Před odletem raději vodu
Pro tři čtvrtiny Čechů znamená cestování zejména poznávání nových míst, lidí a nabírání nových zkušeností. „Mladí lidé do 29 let často cestují do zahraničí proto, aby se učili cizí jazyky a poznávali sami sebe. Tato skupina si také nejvíce uvědomuje, že cestování znamená i způsob, jak si uvědomit předsudky,“ říká Radek Sedlář, šéf retailové sekce banky ING. Za nejtěžší část zahraniční cesty považují Češi podle průzkumu ING komunikaci v cizím jazyce. Myslí si to 35 % Čechů, častěji ženy (40 %) než muži (29 %). Hned druhou nejnáročnější věcí je samotné sbalení na cestu (21 %), následované rozhodnutím o odjezdu (14 %) a až na čtvrtém místě je pro ně fyzická stránka cestování a nepříjemnosti spojené s tzv. jet lagem či ztuhlostí svalů. Jen 2 % Čechů uvedla jako nejhorší na cestování tu část, kdy je třeba nastoupit do letadla.


S čekáním před odletem to mají Češi různé. Přibližně dvě třetiny cestujících si podle průzkum ING „Češi a létání“ krátí čekání občerstvením, polovina surfuje na internetu a třetina se projde po obchodech. „Češi jsou zkušení cestovatelé a vědí, že je důležitá hydratace, proto si dvě třetiny z nich dají před odletem vodu nebo nějaký nealkoholický nápoj. Kávu si dá 30 % cestovatelů. Dalších 28 % dbá na prevenci tlaku v uších pomocí žvýkačky či bonbónu, 5 % si dá lék proti nevolnosti a 3 % raději volí modlitbu,“ dodává Radek Sedlář.


Létání „na stojáka“ Čechy neláká
Češi se podle průzkumu ING dokázali přizpůsobit trendu, kdy se u stále většího počtu leteckých společností připlácí i za kufřík na kolečkách, který si dříve bezplatně brali na palubu. Polovina cestujících si podle průzkumu vystačí i s malým příručním zavazadlem, které je v ceně letenky. Celkem 32 % lidí si připlácí za větší zavazadlo a 15 % raději koupí letenku u společnosti, kde mají větší zavazadlo v ceně. Stále diskutovanější „cestování na stojáka“ ale české cestovatele příliš neoslovuje. Zájem o levnější letenky díky místům se stojacími sedačkami projevila pouze třetina lidí.

        


        
O ING Bank

Skupina ING
ING je globální finanční instituce holandského původu se silnou evropskou základnou nabízející bankovní služby. Staví na zkušenostech, odborných znalostech a závazku nabízet vynikající služby a uspokojovat tak potřeby široké klientské základny zahrnující jednotlivce, rodiny, malé a střední podniky, korporace, instituce i vládní organizace. Cílem je podporovat lidi v tom, aby byli stále o krok napřed, v životě i podnikání.

ING Bank se svými více než 53 tisíci zaměstnanci nabízí služby pro zákazníky retailového i firemního bankovnictví ve více než 40 zemích světa. Silnou stránkou je dobře známá a silná značka s pozitivním vnímáním klientů v řadě zemí, silná finanční pozice, víceúrovňová distribuční strategie a mezinárodní síť. Udržitelnost a společenská odpovědnost je nedílnou součástí firemní strategie ING Bank, o čemž svědčí první příčka v kategorii Diversified Financials v indexu Dow Jones Sustainability, a dále zařazení do indexu FTS4Good a indexu Euronext Vigeo Europe 120.

ING získala ocenění Best Bank In The World 2017, kterou uděluje časopis Global Finance.

ING Bank v České republice
ING v České republice aktuálně působí výhradně v oblasti bankovnictví a zaměstnává více než 250 lidí.

Historie ING Bank v České republice sahá až do roku 1992. V průběhu let si zde vybudovala silnou pozici v oblasti korporátního bankovnictví a svou komplexní nabídkou bankovních produktů a služeb v současné době uspokojuje všechny bankovní potřeby významných českých i mezinárodních společností i finančních institucí.

V roce 2001 ING Bank představila svůj první produkt pro fyzické osoby, spořicí účet ING Konto, a založila tak kategorii spořicích účtů na českém trhu. Rok poté rozšířila svoji nabídku o ING Podílové fondy, které nabízejí široké veřejnosti možnost vyššího zhodnocení úspor, a stala se tak specialistou na zhodnocování úspor pro fyzické osoby.

Společenská odpovědnost je klíčovou hodnotou firemní kultury banky; finanční produkty a služby nabízí srozumitelným a transparentním způsobem, aktivně působí v oblasti finančního vzdělávání a dlouhodobě strategicky spolupracuje s Nadací Terezy Maxové dětem, s aktivním zapojením firemních zaměstnanců.

19. září 2019
Dnes má svátek Zita

Počasí


jota

 

banner Luxor1

 

 bustourist

 logomotylek