Sodexo Benefity: Nač čekat na výplatu? V Cafeterii si její část lze vybrat hned
Výplata mezd se mnohdy míjí se splatností nájmů, záloh na energie, služeb operátorů či hypotečních a jiných úvěrů. Nyní je ale k dispozici řešení a můžete ho najít i v Cafeterii Sodexo. „Do Cafeterie jsme nově přidali službu PalmApp, která umožňuje zaměstnancům čerpat část mzdy za odpracované dny kdykoli během měsíce,“ říká Jan Michelfeit ze společnosti Sodexo Benefity, která systém Cafeterie provozuje pro stovky firem v České republice.
Starší generace to ještě pamatují – výplata byla kdysi rozdělená do dvou částí a lidé dostávali zálohu a doplatek. PalmApp v zásadě umožňuje totéž – tedy vybrat si část mzdy dříve a kolikrát do měsíce člověk potřebuje. Pokud je ve firmě například výplatní den vždy patnáctého v měsíci, ale zaměstnanec potřebuje pátého uhradit nečekané výdaje, může si poměrnou část mzdy jednoduše vybrat předem, a to převodem na svůj běžný účet.
„Řada lidí si v těchto situacích opakovaně bere mikropůjčky nebo čerpá kontokorent. Oba tyto finanční produkty jsou ale úročené a člověk pak následně zaplatí více, než si půjčil. V systému PalmApp ale nejde o půjčku, zaměstnanec si jen vybere peníze, které už má vydělané,“ vysvětluje Petr Ladžov z PalmApp a dodává: „Protože jde o peníze, které mu náleží, není důvod k úročení. Ve výplatní den mu potom firma na účet poukáže zbývající částku.“
Kolik procent výplaty si bude možné vybrat předem, určí zaměstnavatel. Touto regulací předejde tomu, aby pracovník před koncem měsíce vyčerpal tolik peněz, že mu nic nezbyde. Maximálně tak PalmApp doporučuje uvolnit během měsíce 70 procent odpracované mzdy. Peníze bude možné čerpat každý měsíc a to i opakovaně, anebo jen nárazově třeba jednou za rok při nečekaných výdajích, jako jsou například oprava auta nebo nutnosti okamžitě pořídit náhradu za rozbitou pračku.
„Vnímáme tuto službu jako opravdu stěžejní benefit, kterým mohou firmy pomoci svým lidem v době, kdy jejich výdaje – především na bydlení – výrazně rostou,“ připomíná Jan Michelfeit. Podle něj může tato služba, která mnoha lidem „vytrhne trn z paty“, posílit pocit sounáležitosti zaměstnanců s firmou a zvýšit jejich loajalitu.
Foto: Shutterstock, sodexo
www.sodexo.cz